niedziela, 2 listopada 2014

Miód i olej rycynowy

Hej, w dzisiejszej pielęgnacji wykorzystałam olejek rycynowy, który swojego czasu bardzo mi pomógł wzmocnić włosy. Mało kiedy używam go solo, tak było też tym razem.
Przygotowałam maskę składająca się z oleju rycynowego, żółtka, miodu, witamin A i E

Olejek rycynowy wzmacnia włosy, przyśpiesza ich wzrost, a także zapobiega wypadaniu. Dziewczynom o jasnych włosach radzę uważać, gdyż może wyraźnie przyciemnić kosmyki. Nie należy stosować go także zbyt często, ponieważ może spowodować przesuszenie włosów.

W żółtku jaja znajdziemy żelazo czy fosfor oraz szereg witamin (A, B, E) Wszystkie te dobroczynne składniki przyczynią się do wzmocnienia struktury naszych włosów oraz poprawy elastyczności.

Miód pozwala na utrzymanie odpowiedniego nawilżenia naszych pukli, dodaje również refleksów dzięki właściwościom rozjaśniającym. Ja miód dodatkowo podgrzałam by pozbyć się grudek (był skrystalizowany), ale bardzo ostrożnie by go nie zagotować.

Witamina A
"Witamina A wpływa na prawidłowy metabolizm komórek rogowego nabłonka skóry, do których należą także zrogowaciałe komórki macierzy włosa.
Deficyt retinolu objawia się bardzo suchymi, słabymi i łamliwymi włosami. Dłuższe utrzymywanie się takiego stanu może doprowadzić do zahamowania wzrostu włosów oraz ich wypadania"
(http://zdrowie-i-uroda.wieszjak.polki.pl)
Tutaj również szczególną uwagę należy zwrócić na dietę

Witamina E jest antyoksydantem zwalczającym wolne rodniki. Powszechnie stosowana w kosmetykach ochronnych. Kumuluje się we włosach, poprawiając ich strukturę. Tu także powinniśmy zadbać o to by dostarczyć ją naszym włosom od wewnątrz.



Nałożyłam maskę pod czepek na około 40 min. Po tym czasie umyłam włosy szamponem dla dzieci Johnson's baby (uwielbiam), wysuszyłam i zawinęłam w koczek.
Taa dam..
telefonem;/

Plusy: włosy puszyste, gładkie, bardzo łatwo je rozczesałam, widoczna objętość i połysk
Minusy: aplikacja.. wszystko się lepiło. Miałam wrażenie, że w ciągu 40 min czekania cały miód spłyną mi na szyję. Może kolejnym razem powinnam użyć pół łyżki.

Jestem zadowolona z efektu:)

Pozdrawiam,
Ola





3 komentarze:

  1. Ja lubię olejek rycynowy i lubię jajko ale nie razem. W połączeniu tworzą u mnie mieszankę niebezpieczną z gwarancją puchu i przesuszenia. Olejek rycynowy uwielbiam nakładać na skalp, czuję że jest wtedy dobrze odżywiony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za odwiedziny :) Masz racje to może być mieszanka niebezpieczna, dlatego warto poznać swoje włosy. Ja na początku pielęgnacji, kiedy chciałam włosom pomóc za bardzo i za często również nabawiłam się efektu o jakim mówisz.
      Obecnie stosuje taką maskę mniej więcej raz na 2 tyg lub rzadziej i jestem bardzo zadowolona z efektu. Końcówki szczególnie na tym zyskały.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Zawsze mam problem z wypłukaniem miodu i pozbyciem sie go :) mam wrażenie że on nadal jest :D

    OdpowiedzUsuń